Managementul Afacerilor

Motto: ,,Să gândești Macro și să acționezi Micro  într-un mod concertat și coerent!”

Ce este?

Managementul afacerii poate fi considerat unul din punctele cheie al afacerii. Acesta are în vedere modul în care este condusă afacerea. Cu cât este condusă mai bine, cu atât are mai multe șanse să se dezvolte și să existe pe piață, pe termen lung, în condiții de profitabilitate.

O  afacere slabă și condusă de o echipă foarte bună este mai sigură decât o afacere promițătoare condusă de o echipă la fel de slabă precum afacerea.

Ce scop are?

Ce-și dorește un investitor sau acționar? – să aibă o afacere profitabilă!
Cum poate să obțină acest lucru? – evident, printr-un management eficient al afacerii. Acest management este foarte important atât pentru un partener extern, cât și pentru managerul firmei. Spre exemplu, băncile și/sau investitorii analizează cu atenție abilitățile și experiența celor care conduc afacerea înainte de a oferi finanțare.

Fiecare organizație – mică sau mare – îndeplinește anumite funcții: producție, financiar, vânzări, resurse umane, marketing etc. În firmele mici întreprinzătorul este răspunzător de toate aceste funcții. Pe măsură ce firma se dezvoltă va fi necesar să fie angajați noi oameni care să preia o parte din aceste responsabilități. Deoarece, în timp, lucrurile devin tot mai complexe în derularea afacerii, trebuie să vă planificați atent acțiunile viitoare.

Cui se adresează?

Serviciile de consultanță în managementul afacerii pe care le ofer clienților mei se adresează firmelor de dimensiune medie și mică, precum și întreprinzătorilor care, fie doresc dezvoltarea unei idei de afacere, fie doresc să dezvolte afacerea deja existentă.

Care sunt beneficiile?

- Consultanță specializată în dezvoltarea și implementarea de idei și proiecte de afaceri;
- Conceperea strategiei afacerii și proiectarea planului de afacere;
- Elaborarea de strategii manageriale de firmă;
- Intocmirea și asistarea în derularea unui plan de măsuri pentru creșterea profitabilității afacerii;
- Analiză și Diagnostic privind riscul afacerii și setarea de măsuri pentru reducerea acestuia;
- Suport pentru depășirea punctelor critice ale afacerii prin întocmirea unui ,,Plan de Criză” cu obiective și măsuri de implementat pentru depășirea acestora;
- Abordarea afacerii din perspectivă sistemică, prin ,,Metoda Constelațiilor Sistemice”, pentru a identifica și rezolva eventualele blocaje existente și a asigura echilibrul în dezvoltarea acesteia pe termen scurt, mediu și lung.
 

Cum lucrez?

În lucrul cu clienții mei pornesc, întotdeauna, de la ce-și doresc aceștia, respectiv de la obiectivele pe care și le-au propus să le atingă pe termen scurt, mediu și lung în afacerea lor. 

De regulă, clienții își setează ca obiective:
- Construirea unei afaceri profitabile sau atingerea profitabilității în cazul în care se confruntă cu o dificultate în acest sens;
- Ieșirea dintr-o criză sau preîntâmpinarea unei crize;
- Creșterea cotei de piață;
- Regândirea afacerii printr-un proces de reinginerie împreună cu elaborarea unei noi strategii a afacerii;
- Implementarea unui management performant al afacerii.
 

Experiența dobândită ca partener și/sau consultant în proiecte de afaceri îmi permite abordarea de afaceri din domenii diverse, precum: IT și Comunicații, consultanță financiară și juridică, farmaceutice, retail, bancar, asigurări și brokeraj,  sisteme și instalații pentru clădiri, construcții, logistică, energie, producție, mentenanță etc.

Serviciile pe care le includ în proiectul de management al afacerii:
- Analiză și Diagnostic;
- Soluții financiare (în colaborare cu experți în domeniu);
- Management organizațional;
- Performanța afacerii;
- Implementare de soluții.
 
Etapele colaborarii cu clienții:
- Evaluarea nevoilor companiei client;
- Planificarea activităților;
- Implementarea și managementul proiectului;
- Feedback și acțiuni corective și predictive.
 
Experiență și resurse:
-Management (planificare strategică, managementul afacerii, management de proiect);
-Dezvoltare organizațională (managementul schimbării, diagnoză organizațională, managementul performanței);
- ,,Constelații de Sistem” cu aplicare la domeniul organizațiilor/afacerilor.